:: PENGIKUT ::

Saturday, May 15, 2010

Aku Masih Di Sini...

Aku masih di sini...
Tercari-cari...
Erti sebuah kehidupan...
Aku masih lagi di sini...
Meraba-raba di dalam kegelapan...
Mengharapkan sinar...
Mendambakan Nur cahaya cinta Mu...
Ya Illahi...

Aku masih lagi di sini...
Tidak ke mana-mana...
Masih belajar bertatih...
Tidak sempat melangkah jauh...
Aku tersungkur...
Lantas aku bangun...
Aku ingin kembali bertatih...
Tapi aku hanya mampu berdiri...
Aku hanya mampu berdiri di sini...
Dan aku masih terus di sini...

Aku marah...
Aku marah pada diri sendiri...
Masih tak mampu berdiri teguh untuk bertatih...
Inikan pula berjalan...
Untuk mencari redhaMu...

Aku hamba hina...
Hamba yang lemah tak berdaya...
Aku benar-benar mengharapkan bantuan dari Mu...
Aku benar-benar mengharapkan sinar Mu...
Untuk menerangi jalan hidupku...

Agar aku bisa nampak jalan menuju ke jalan Mu..
Seterusnya...
Mampu berdiri teguh...
Bertatih...
Berjalan...
Seterusnya berlari...
Untuk menuju kepadaMu...
Bantulah aku... 
Ya Allah Ya Rabbi...

Nukilan :  Miss Indee



Ampunilah hamba, Ya Allah, Maha penerima taubat...
Ampunilah hamba, Ya Allah daripada segala dosa...
Tambahkan kepadaku ilmu yang berguna...
Berikanlah aku amalan yang dimakbulkan...
Kurniakan kepadaku rezeki yg meluas...
Perkenankan taubatku dengan taubat nasuha...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...